Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zápočtové požadavky fotbal, didaktiky, TDSH

platné od akad. roku 2011/12 

Fotbal (základní kurz, platí pro učitelství pro ZŠ, SŠ a TVS)

Praktické zápočtové požadavky 

1.      Test A – zaměřený na vedení míče a obcházení soupeře

popis testu: Hráč v postavení na středové čáře a vede míč, po trase vyznačenou kužely, obchází soupeře kličkou a střílí na branku (před pokutovým územím muži, před pokutovou  značkou  ženy).  Pak běží zpět středové čáře, převezme druhý míč  a vede jej  po trase vyznačenou kužely, obchází soupeře obhozením a střílí na branku (před pokutovým  územím  muži, před pokutovou značkou ženy). V případě, že vystřelený míč neskončí v brance, přičítají se k výslednému času 2 s.

 

Limit: do 33 s muži a do 38 s ženy (Tělesná výchova a sport - jednoobor).

Limit: do 35 s muži a do 40 s ženy (Tělesná výchova a sport - dvouobory).

 

obr. 1 test A

 

test_a.jpg

 

2.      Test B – zaměřený na střelbu

popis testu: Hráč střílí zvoleným způsobem (nártový kop, kop vnitřní stranou nohy) z hranice pokutového území (ženy ze vzdálenosti značky pokutového kopu) do branky rozdělené na dvě stejné poloviny. Úkolem hráče je ze čtyř střel třikrát zasáhnout vymezený prostor daný polovinou branky. Míč se nesmí po jeho vystřelení až do okamžiku dopadu do branky dotknout země.

 

obr. 2 test B

 

test_b.png



 

3.      Test C – zaměřený na přihrávky a zpracování míče

popis testu: Hráči ve dvojicích realizují přihrávky na určenou vzdálenost spojené se  zpracováním míče. Muži nejprve vysoké přihrávky na min. vzdálenost 25m přes stojícího obránce, pak přihrávky přízemní (určeným způsobem) na vzdálenost min. 10m. Ženy realizují přihrávku rukou (autové vhazování), pak přihrávky přízemní (určeným způsobem) na vzdálenost min. 10m.

 

obr. 3 test C muži

 

test_c_-_muzi.jpg

 

obr. 3 test C ženy

 

test_c_-_zeny.jpg

 

4.      Test D – zaměřený na herní činnosti brankáře

popis testu: Hráči ve dvojicích realizují přihrávku  rukou (výhoz spodním obloukem jednoruč) a chycení míče spodním chytáním, dále přihrávku rukou (výhoz vrchním obloukem jednoruč) a chycení míče „do koše“, vrchním chytáním.

 

obr. 4 test D

 

test_d.jpg


5.      Posouzení herního výkonu v utkání 

6.      Rozhodování hry (činnost rozhodčího)

Pozn. praktické zápočtové požadavky č. 5 a 6 je možno plnit po úspěšném splnění teoretických (do poloviny semestru - platí pro studenty prezenčního studia).

Teoretické zápočtové požadavky  

1.      Ověření znalostí z teorie fotbalu   (zejména: základní pojmy, systematika herních činností, klíčová místa herních činností, individuální herní výkon, týmový herní výkon, grafické znázorňování herních situací).

 

2.      Ověření znalostí z pravidel fotbalu   (vždy poslední verze pravidel fotbalu, není třeba se učit rozměry hřiště, míče apod.).

Pozn.písemná nebo ústní forma. 

Sportovní hry (část fotbal)

1. část (půl semestr): Praktické testy A, C.; teorie a pravidla fotbalu (viz výše). 

2. část (půl semestr): Praktické testy B, D; teorie a pravidla fotbalu s vyšší mírou znalosti než v předchozí části (viz výše); herní výkon v utkání; rozhodování hry.

 

Didaktika fotbalu (učitelství pro ZŠ, SŠ)

 

1.     Ověření znalostí z teorie fotbalu (viz fotbal s větším vhledem do problematiky)

2.     Ověření znalostí z pravidel fotbalu (viz fotbal s větším vhledem do problematiky)

3.     Ověření znalostí z didaktiky fotbalu

4.     Metodické výstupy

5.     Vypracování příprav na vyučovací jednotky (obhájení)

6.   Praktický dovednostní test A (viz výše kurz fotbal)

7.  Rozhodování hry, činnost rozhodčího.  

                                                                                   

Teorie a didaktika (organizace) sportovních her – část fotbal

 (učitelství pro ZŠ, SŠ )

 

1.     Ověření komplexních znalostí z fotbalu (viz zkušební okruhy na webu KTVS)

2.      Metodické výstupy

3.      Vypracování příprav na vyučovací jednotky (obhájení)

 

Teorie a didaktika (organizace) sportovních her – část fotbal

 (TVS )

 

1.      Ověření komplexních znalostí z fotbalu (viz zkušební okruhy webu KTVS)

2.      Metodické výstupy

3.      Vypracování příprav na vyučovací, tréninkové jednotky (obhájení)